12/11/2006

Erilainen entry

Minulla ei ole ollut tapana kirjoitella mitään yleisluontoisia märehdintöjä, jotka eivät sisällä päiväjärjestystä, mutta kerrankos sitä näinkin. Tänään nimittäin tahtoisin esitellä perusoletukseni ihmisistä, koska olen jotenkin päätynyt selittämään niitä useille muille viime viikkojen aikana. Ennen kuin sanon mitään, voin vetää maton jalkojeni alta toteamalla, että mä olen niin epäintellektuelli, etten ole pahemmin esimerkiksi filosofiaa lukenut, varmaan nämä on joku jo esittänyt viisaammin ja perustellummin jossain, ja varmasti moni osaisi kaunopuheisesti perustella mulle, miksi ne eivät pidä paikkaansa.

Mutta siis, näin:
1. Ihmiset ovat itsekkäitä
2. Ihmiset ovat tyhmiä
2.1 Mitä enemmän ihmisiä on samassa paikassa, sitä tyhmemmiksi ne muuttuvat
(siis, "joukossa tyhmyys tiivistyy")

Lauralla oli tähän joku kolmas lisäys, jota en ikävä kyllä enää muista, jonka olisin myös allekirjoittanut.
Jukalla myöskin oli lisäyksensä, mutta en osannut pitää niitä kovin keskeisinä.
Lisäksi tyhmyydessä on se valtava vika sanana, etten oikeastaan ihan tarkoin osaa määritellä, mitä kaikkea siihen liittyy ja mitä tismalleen sillä tarkoitan.

Joka tapauksessa, molemmat ovat täydellisen sovellettavissa minuun. Moisen moskan tunkeminen nettiin ihmisten ihmeteltäväksi on sekin jo esimerkki itsekkyydestäni ja tyhmyydestäni, muttei kovin keskeinen sellainen.

Miksei ihminen voi olla tyytyväinen siihen, mitä sillä on?

No comments: