02/08/2006

Asumisahdistus

Töissä Hiphoppia. Ihan kiva laite, ja päivä meni yllättävän äkkiä. Eväitä oli melkein liikaakin, taisi olla eka kerta. Aina se on sama juttu makaroonilootan kanssa, se on niin semmosta mättöruokaa.

Kotona totesin saaneeni Kelalta hassun kirjeen, jossa ne toteavat, että mun opintotuelle tapahtuu kummia syyskuun alussa. Nimittäin kun ovat Hoasilta kuulleet huhua, että olen irtisanonut tämän kämpän, enkä ole Kelalle kertonut, mihin täältä menen. Kyllähän minä tosi mielelläni sen niille kertoisin, mutta kun en tiedä itsekään. Ihme systeemi tämä Hoasin "asumisoikeudensiirto". Käytännössä se siis toimi niin, että mä jätin hakemuksen sekä irtisanoin tämän asunnon elokuun lopusta eteenpäin, ja tässä nyt sitten hilpeänä odottelen, että joku kertoisi minulle, mihin mun on tarkoitus tästä kuukauden päästä häippäistä. Ei mitään hajua, aikovatko ne ilmoittaa sen huomenna vaiko ehkä kaksi päivää ennen viimeistä päivääni täällä. Ja kun vielä ystävällisesti ilmoittivat, ettei haluamaani asuntotyyppiä (yksiö, kiitos) voida taata, niin jos ne oikeasti tarjoavat jotain random solukämppää jostain puskasta, niin saa nähdä, muuttaako tämä tyttö kumminkin takaisin äitin hellään huomaan Laaksolahden lintukotoon. Äiti ainakin ilahtuisi varmasti. Sitä Hoasin ilmoitusta odotellessa... Ei yhtään ahdista tämmöinen tyhjän päällä olo tai mitään.

No comments: