07/04/2006

Angstia ja unitulvaa

YS soitti eilen Forssassa. Keikka meni kivasti, oli hyvä meininki, mutta sitten sen jälkeen kaikki läsähti. Jäin bussissa istumaan ihan yksikseni ainoana koko penkkirivissä, edessä ja takana istuvilla oli hirveä bilemeinkinki, ja onnistuin jotenkin rakentamaan hirveän ahdistuksen ja angstin siitä (taas se sama "mulla ei ole kavereita, kukaan ei rakasta mua"). Puolitoista tuntia istuin hiljaa tuijottaen ikkunasta ulos ja ahdistuin lisää (sen sijaan että olisin edes yrittänyt olla sosiaalinen), ja viimein kun päästiin Helsinkiin, juoksin kotiin selitettyäni ensin jotain sekavaa muille kyyneleet silmissä. Sekopää mikä sekopää. Onneksi kotona kykenin vastustamaan kiusausta kirjoittaa tänne järkyttävän itsesäälistä angstiroskaa. Eikä tänäänkään siitä sen enempää. Sen sijaan vähän unipäiväkirjaa:

Viimeiset pari yötä oon nähnyt aika jänniä unia, esimerkiksi toissayönä olin menossa naimisiin, paitsi että jäi hämäräksi, oliko se tosielämää, larppia vai jotakin muuta. Jotenkin olin ikäänkuin Smallvillen Lana, mutta kuitenkin kun menin kovasti myöhässä takahuoneeseen laittautumaan, siellä olivat äitini, tätini ja mummini. Niitä ei yhtään kiinnostanut, että mulla oli häät, vaan ne jättivät mut meikkaaman yksikseni hirveässä paniikissa. Kun viimein pääsin saliin odottavien vieraiden ja sulhon luo, se oli joku aivan vieras mies. Jotenkin kesken vihkiseremonian jostain tajusin, että mulla on vääriä, keinotekoisia muistoja, enkä sitten mitenkään voisi mennä naimisiin, ja uni loppui siihen. Toissayönä siis.

Viime yöltä jotenkin etäisesti on muistissa muutamakin uni, ensimmäisessä oli ilmeisesti taas joku larppi tai jotain vastaavaa, jossa seikkailtiin jossain autiotalossa, jossa oli tapahtunut murha, ja se oli jotenkin pelottavaa. Siitä heräsin joskus kuuden maissa pitkästä aikaa siihen epämukavaan seikkaan, että toinen käteni oli olkapäästä sormiin asti täydellisen puutunut. Auts. Se on aina vähän pelottavaa kun niin käy. Kun tunto sitten viimein palasi siihen, nukahdin uusiksi, ja näin toistakin hassua unta.


Tässä viimeisimmässä unessa olin muuttamassa pois mukamas tästä nykyisestä asunnosta, koska siellä oli tapahtunut jotain hämärää. Siihen ehkä liittyi jotain yliluonnollista, tai avaruusolioita, tai jotain. Asunto tosin näytti kovasti omakotitalolta ja meitä asui siellä kolme, vaikka tosielämässähän asustelen kerrostaloasunnossa yhden kämppiksen kanssa. Ja unessa yksi kämppiksistäni oli Teal'c. Taaskaan en ole varma, kuka itse olin, oma itseni vaiko joku Stargate-sankari. Sitä se fanficci keskellä yötä teettää.

No comments: