22/04/2012

3.-4.4. Lausanne

Edellisestä päivityksestä on melkoisen kauan, ja siinä välissä on ehtinyt tapahtua paljon kaikenlaista. Nyt edessä onkin mittava projekti, eli yritelmä saada blogi enemmän tai vähemmän ajan tasalle.

Lasketteluviikonlopun jälkeen oli kaksi tavanomaista arkipäivää. Tiistaina 3.4. iltasella junailin Genèven yllättävän pienelle ja vaatimattomalle lentokentälle, mistä löytyi vierailemaan tullut Miri. Siirryimme yhdessä Cèdresiin, missä söimme välipalaksi ruisleipää - kyllä oli hyvää! Tietenkin oli myös ihana nähdä pitkästä aikaa. Päivän päätteeksi lähdimme kävelylle ja etsimään ravintolaa. Sopivasti edellisten päivien lämpö ja auringonpaiste oli vaihtunut kaatosateeseen, joten emme viitsineet etsiä kovin kauaa, vaan asetuimme Ouchysta löytyneeseen hotellin ravinteliin. Listalla oli muun muassa sammakonreisiä, joita Miri testasi, ja minäkin sain maistaa, ekaa kertaa ikinä. Ihan hyviä olivat, enemmän kala- kuin kanamaisia.

Keskiviikon ohjelmaa rajoitti, että minulla oli Genomiikan, proteomiikan ja kvantitatiivisen genetiikan harjoituksia klo 8-12. Koulusta selvittyäni söimme ruokalassa, ja esittelin Mirille kampusaluetta. Pakollisen Rolex Learning Center -visiitin jälkeen otimme metron keskustaan, ja katselimme sielläkin nähtävyyksiä: Palais de Rumine, katedraali, automaattimetro...

Pitkällisen pohdinnan tuloksena päätimme suunnata illalla Bussignyyn luolakerhon kokoukseen, lähinnä saadaksemme köyttä ja kilkkeitä suunnitteilla olevaa luolaoperaatiota varten. Kokous itsessään ei ollut erityisen mielenkiintoinen, vaan sisälsi muun muassa väittelyä siitä, voiko seura lainata kypäriä jollekin koululuokan luolaretkelle. Nämä GSL:n kokoukset ovat sikäli hassuja, että koko jäsenistö on paikalla, mutta käsiteltävät asiat ovat enemmän kuin hallituksen kokouksesta, välillä hyvinkin yksityiskohtaisia pikkukysymyksiä.