13/01/2006

Nettipimento

Kärsimys! Nettini päätti ilmeisesti, että olen liian riippuvainen siitä, ja lakkasi toimimasta. Pimentoa on kestänyt jo puolitoista päivää, toissaillasta alkaen. Kun ei ole tietäväisiä pikkuveliä tässä nyt ihan lähistöllä (kun toinen niistä peräti lähti inttiin), olen sitten yrittänyt itse leikkiä jotakin jostain tietävää tyyppiä ja oppinut kaikenlaista jännää uutta IP-osoitteista ja DHCP-palvelimista. Ei se silti ole yhtään auttanut, ei toimi vieläkään. Loppujen lopuksi ei ole kovin montaa temppua, mitä edes voisin koittaa, kun periaatteessa kaiken pitäis toimia mun päädyssä ihan moitteetta, se vaan ei löydä IP-osoitetta. Vian siis voisi päätellä olevan Hoasnetissä. Hassua vaan, että Helenin netti on toiminut koko ajan ihan hyvin. No, se on tietty ihan eri liittymä. Sitä paitsi sillä ei olekaan yhtä kiinteetä ja läheistä suhdetta nettiinsä kuin mulla... Onneksi mä pääsen sitten tähän sen koneelle roikkumaan, kun oma on nettivajaa.

Tänään totesin olevani jo niin epätoivoinen, että lähetin Soneralle nettipalautetta asiasta. En tiedä, lukevatko ne moista ollenkaan. Olis oikeasti pitänyt soittaa, mutta kun mä inhoan puhelimessa puhumista vieraiden ihmisten kanssa... no okei, en edes inhoa, vaan lähinnä pelkään. Mut toivottavasti tuo net alkaa pian taas toimia. Tarvisin sitä oikeasti jopa ihan järkeviin asioihin, kuten läksyihin. En nimittäin omista yhden yhtä korppuakaan, joten en ole keksinyt mitään keinoa siirtää tavaraa tältä koneelta omalleni. On se niin kamalaa.

No comments: